Våra tjänster

Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss eller kom in till Ekonomibutiken för att få hjälp med kundtjänstärenden. 

För bästa personliga service rekommenderar vi dig att boka ett möte med en rådgivare för en genomgång av din ekonomi. 

En kvinna står i bankens kundtjänst och ler mot kameran

Vanliga frågor och svar

Ring till oss

Sparbanken Lidköping (växel)

Ring direkt till vår växel som har öppet vardagar kl. 9.30-15 (torsdagar till kl. 18).

Spärrservice

Om du har förlorat ditt kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att spärra tjänsten genast.

Digital support

Vi guidar dig och svarar på frågor om våra digtala tjänster dygnet runt, alla dagar i veckan.

Kundcenter Privat

Ring till telefonbanken och få personlig hjälp. Öppet alla dagar kl. 7-20 (stängt storhelger och vissa röda dagar).

Kundcenter Företag

Ring till telefonbanken och få personlig hjälp. Öppet alla dagar kl. 7-20 (stängt storhelger och vissa röda dagar).

BankID support

Frågor om BankID? BankID supprt hjälper dig alla dagar kl. 7-23 med undantag för storhelger.

Träffa oss

Boka ett möte

Välkommen att boka ett möte hos en av våra rådgivare. Välj en tid som passar dig i vår onlinebokning. Du kan välja att ha mötet inne på banken eller digitalt via Teams.

Kom in till Ekonomibutiken

Få hjälp med snabba ärenden av enklare karaktär som exempelvis överföringar, byte av internetbanksdosa, kontantärenden och inlösen av utbetalningsavier samt anslutning och aktivering av Mobilt BankID och Swish. 

Skriv till oss

Skicka meddelande

Använd meddelande-funktionen i internetbanken eller appen för säker kommunikation för att få personlig hjälp. Vi svarar senast nästa bankdag.

Chatta med oss

I vår chattfunktion kan du få svar på frågor om våra produkter och tjänster och guidning till personlig hjälp. 

Skicka e-post till oss

Tänk på att inte skicka känslig information (kontouppgifter eller personuppgifter) via e-post. 

Mer information och fler kontaktvägar